mandag den 28. januar 2013

Fødselsdag for Allan

I sidste uge fyldte min kære mand 40 år ... - Jeg har været sammen med ham de sidste 19 år,  det er "vildt" at tænke på, at vi nu har kendt hinanden i halvdelen af vores liv. Der er sket meget i de år, vi har været sammen. Vi har udviklet os fra at være ganske unge mennesker til at blive voksne sammen og med fælles ansvar for vores to dejlige drenge. Jeg glæder mig til alle de oplevelser, der venter sammen med ham gennem de næste 40 år. Forhåbentlig er vi til den tid to ældre (ikke gamle) mennekser, der stadig er friske af sind og skind.
 
I weekenden fejrede vi Allan. Han ønskede sig Polled Pork til hovedret, så lørdag morgen startede kl. 04.30. med optænding i grillen.
 
 

 
 
Ellers stod vores nye ovn sin ilddåb, da den i næsten et døgn uafbrudt blev proppet med bagværk, soya mandler, bagte kartofler, dadler i baconsvøb ...
Kokostoppene med friskrevet ingefær og chokoladebund er en opskrift, jeg har fået af en kollega. De er særdeles anbefalelsværdige. Den friske ingefær og marcipanen giver dem et pift, som jeg synes rigtig godt om. 
 


Coco-gingers

4 æg
300 g sukker
300 g kokosmel
100 g. ren rå marcipan groft revet (Summerbird)
3 tsk. fint revet ingefær

Det hele blandes sammen og trækker en 1 time i køleskab
Toppene formes og bages på bagepapir 10 - 15 min. eller til de er gyldne i ovn på 175 grader.
Afkøl toppene og dyp evt. i mørk smeltet chokolade. (Jeg brugte Valrhona)


 
 
Trods sne og blæst lykkedes det at tænde lys og bål ude - og lys inde. Nu vil jeg nyde aftenen med min nye bog - Theresa Jessing nye bog om livet på Kastaniegården. Den glæder jeg mig til at læse. 

2 kommentarer:

  1. Til lykke med din mand. Dejlig, afslappende fødselsdags menu som jeg håber, at I alle nød.

    SvarSlet
  2. Tak! vi havde bestemt en dejlig dag. Det var Allan der ønskede sig Polled pork, ikke just min livret, men han nød det. Selv var jeg mere begejstret for den krydrede jordskokkesuppe vi fik til forret, men sådan er vi jo forskellige - og heldigvis for det. Polled pork var sjov at prøve "kræfter" med, og der var den skønneste duft af røgede grillkul, hvilket bestemt også var meget hyggeligt.

    SvarSlet