søndag den 20. juli 2014

Berlin del 5

Netop kommet hjem fra Berlin og tømmer kameraet for de sidste billeder.
Også de seneste dage har været bagedes hede i Berlin.
Vi har her i weekenden vandet overboens fantastiske altan.
Tænk, at der på Berlins tage findes sådanne oaser. Billedet yder ikke altanen retfærdighed, da den på ingen måde giver et indtryk af det plantehav, der er samlet der. På de to altaner gætter jeg på, at der i alt er 300 store lerkrukker med planter, fantastisk  - og tidskrævende, særligt på varme dage, hvor det kræver, at der vandes flere gange dagligt.
 

Heldigvis havde jeg mine to ihærdige vandingsmestre med... så tomaterne rigelige mængder.... - og så opdagede Viktor bierne, som havde travlt med at samle nektar. Mon der også er et bistade på toppen af Berlin et sted i nærheden, jeg tror det. Arthur fandt fluks kameraet for at fotografere de ihærdige bier.

 
Lørdage på Friedrichshain er absolut ensbetydende med marked på Boxi. Markedet bugner af frugt, grønt, ost, brød, planter... Jeg behøver vist ikke skrive, at jeg kan gå fuldstændig shop amok blandt alle de fristelser.


Men vigtigst af alt, i går fejrede vi Viktors 10-års fødselsdag. Han fik af mine forældre og bror det pennyboard han så inderligt havde ønsket sig, og det skulle selvfølgelig prøves på legepladsen på Boxi. Det gav lidt knubs, men pyt... - al begyndelse er svær.


Viktor bestemte eftermiddagens program, så vi var i tivoli på Alexander platz.



Arthur klatrede og Viktor fik en tur i de store badebolde




Moster og Cecilie nåede lige de sidste 5 min. af 10-års fødselsdagen.
23.55. kom de susende hjem til lejligheden, efter en lang rejse fra Barcelona.
Bedstefar og bedstemor ringede fra USA og farfar & farmor fra Italien. Og telefonopkald og SMS'er hjemme fra Danmark. Jeg tror, det var en glad 10-årig der i nat kl. 01.30 kravlede til køjs i skønne Berlin.

Nu har vi lagt Berlin bag os for denne gang - endnu en tur derned, hvor vi endnu en gang har følt os godt tilpas og hjemme i den fantastiske storby.
Nu trækker vi vejret, nyder varmegraderne og lidt dage herhjemme, inden vi tager på flodpramferie i Holland.
I morgen henter vi vores bistade, det glæder vi os til :)

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke med Viktor :-) Og sikke da et sted at fejre det :-O FANTAstisk terrasse, men ja, jeg har svært ved bare at holde liv i sølle 7 krukker, så jeg må nøjes med billeder. Men sikke en oase!

    SvarSlet
  2. Kære Trine - tusinde tak for hilsen. Og ja, terrassen er intet mindre end fantastisk, men absolut et stort arbejde... og tænk at få alle de potter, jord mm. op på 4 sal i Berlin, det i sig selv er beundringsværdigt.
    Kh. Kristina

    SvarSlet