tirsdag den 2. december 2014

Nissen flytter ind - igen



Det er blevet d. 2. dec. og jeg fatter det dårligt.
 
Jeg har været travlt optaget af opgaveskrivning, den er nu skrevet færdig og afleveret - heldigvis...
MEN mest af alt er det pt. tankerne om min morfar, som ligger på sygehuset, der fylder - stort set alt.
 
Så det er bestemt ikke meget julehygge, der endnu har ramt matriklen, men her til aften flyttede vores husnisse dog igen ind. Heldigvis tager han sig ikke af travlhed, han melder blot sin ankomst, og forventer vel lige om lidt både småkager og risengrød ...  , det plejer han i hvert fald.



I år har han fået nyt navneskilt på døren - og fuglehus.
Jeg synes, han mangler en måtte til fordøren og en postkasse, så det må vi hellere forære ham, så han er godt stemt her i december. Nisser skal man ikke rage sig uklare med, det har vi her i huset lært af bitter erfaring.
 

Hvad mon drengene siger til, at han igen er kommet - og hvad mon der står i brevet?
Jeg kan næsten ikke vente

 
En nissedør er en herlig ting, og jeg kan varmt anbefale at  have sådan en.
Hvor meget eller hvor lidt der skal gøres, må jo afhænge af nissens aktivitetsniveau. Jeg synes, det er rigtig hyggeligt, hvis der sker lidt rundt om døren, så mine drenge kan se, at nissen arbejder.
Derfor flytter nissen i nattens mulm og mørke lidt rundt. Måske er det brænde han har savet og hugget, måske et brev med en opgave, som han ønsker skal udføres. Måske er der en gave til drengene, eller måske trillebøren er fyldt med haveaffald? Der er mange muligheder.
I gemmerne har jeg lidt forskellige ting, der kan findes frem og tages væk  - meget har jeg fundet i genbrugsforretninger, men også på nettet er der rig mulighed for at købe små finurlige remedier.
Viktor og Arthur leger fortsat med ... og begge er ambivalente, for bor han der, eller er det mor, der er nissen?
 

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint! - hyggeligt at du gør så meget ud af det :-)

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for din søde hilsen. Sådan en nissedør er så hyggelig, så det er svært ikke at blive revet med :)
    Kh.Kristina

    SvarSlet