søndag den 18. januar 2015

Shaman - Viktors fastelavnskostume 2015

Fy føj da, sikke en ubehagelig overraskelse jeg fik, da jeg forleden tjekkede datoen for dette års fastelavn. Nu må vi vist hellere for alvor få skudt årets kostumer i gang. Arthur har for længst besluttet, at han i år vil være en joker. Viktor har været lidt længere tid om at beslutte sig. I første omgang var det troldmand, som han også var sidste år, der stod øverst på ønskelisten, men efter tids søgen på nettet, er han nu klar på at være shaman - åndemaner.
 
En shaman er en kvinde eller mand, som viljesbestemt ændrer sin bevidsthedstilstand med den hensigt at kontakte eller rejse til en anden virkelighed for at hente kraft og visdom. Når denne opgave er udført, vender shamanen hjem for at bruge kraften og visdommen til at hjælpe sig selv eller andre."
 
 
 
Pinterest er et hit... og jeg har fundet en del inspiration der.
 
 
 
 
fundet her

fundet her

Fundet her

Så nu må vi i gang ... måske min mor i skrivende stund står på hovedet i deres skraldespand? Min bonusfar har i sidste weekend skudt to snepper, som han rengjorde den anden dag, hvor ben, hoveder, næb mm. røg i skraldespanden - sikke synd og skam, kom vi i dag i tanke om. Så kære mor, hvis du læser med her - så tak for, at du altid går all in, når drengenes kostumer skal laves :) - og faktisk tager turen halvvejs ned i skraldespanden efter sneppeben og hoveder.

Jeg har været på nettet for at kigge efter maske til Viktor, og jeg har fundet flere, som jeg pt. overvejer.


 
Jeg tror, at det nok skal lykkes os i år igen ved fælles hjælp at få kreeret et par flotte kostumer til drengene, også selv om tiden er knap.
 

2 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se resultatet - det bliver garanteret super godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nina ... uhhh ja, nu må vi se. I hvert fald er det to sjove kostumer vi i år, skal have gang i.
      Kh. Kristina

      Slet