torsdag den 26. marts 2015

Hornugle på nært hold


I går var min søde kollega/veninde Lise og jeg på skovtur med en gruppe børn fra skolen. Vi havde en fantastisk dag, hvor vi oplevede råvildt, så et spættetræ, lavede bål, spiste vafler og samlede uglegylp og meget meget mere. Det er sjovt at samle uglegylp. Sjovest er det at finde ting og sager i gylpen,  ja okay, det lyder klamt, men ungerne elskede det. Vi fandt knogler, musekranier, klør mm. Og så skete det fantastiske, vi fandt også uglen, den sad og sov i træet over os - en hornugle, som godvilligt blev siddende, så ville kunne studere den. I over et kvarter kiggede vi gennem kikkerten på det søde og fascinerende dyr. Den fløj inden steder.
I påskeferien skal jeg have Viktor og Arthur med derud, så må vi se, om den stadig er at finde i sit ugletræ.

 
Hornugle
fotoet har jeg lånt lige her


En helt anden verden, min min fine urtepotte med digitalis som jeg har fået af bedste... Overvejer stadig, hvad jeg skal have plantet ned i potten. Jeg må på planteskolen i påskeferien.  Påskeferien, det er lige om lidt - fantastisk!!!!

2 kommentarer:

  1. Ja det var virkelig en fantastisk oplevelse at se den ugle. Sikke en god tur vi havde. KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en fantastisk oplevelse at dele med skønne dig - God ferie - KNUS

      Slet