søndag den 22. marts 2015

Søndag i roligt tempo

Søndag er stille og rolig..., det er tiltrængt efter en uge med teaterforestilling og anden travlhed, hvor døgnets timer knap har kunnet slå til antallet af gøremål.
Men NU er der dømt søndag, doven søndag med smånørklerier. Jeg har sovet længe, ikke sovet, men bare hygget mig med at kunne blive under dynen, kigge ud på træer og skyerne uden for vinduerne. Et egern har de seneste uger muntret sig i aleén ned til vores nabo. Og igen her til morgen har jeg betragtet, hvordan den smidigt og lystigt springer fra gren til gren.
Vi har besøg af kusine Dagmar, og om lidt kommer bedsteolde. Jeg drikker the og tømmer kameraet for ugens billeder.

I mandags tog drengene og jeg en tur med farfar og farmor i skoven - vores gevirsyge har endnu ikke lagt sig, men desværre må vi fortsat konstatere, at vi endnu ikke har fundet et eneste gevir.
 



I haven blomstrer julerosen og et par stykker er kommet med ind i varmen


 
Min bedste og faster har ryddet op hjemme hos min bedste, og de har tømt lidt ud i skabe og skuffer. Min bedstemor er, ligesom jeg, et tingmenneske, så det er ikke småting, hun har i sine gemmere. Vi har alle kunnet ønske os en eller flere af bedstes ting. Jeg ønskede mig mest af alt en grå gammel brændevinsdunk, som min bedstefar engang har købt på et marked. Heldige mig - jeg har fået den, så nu står den så fint i min vindueskarm. Egentlig har jeg det ikke ubetinget "fedt" med, at min bedste rydder op og deler ud. Der er noget afvikling i det, som jeg slet slet ikke har lyst til at tage ind, velvidende, at det vel er ganske naturligt i en alder af 89 år.

 
Selvom det var brændevinsdunken, jeg ønskede mig mest af alt, har jeg også fået andre fine ting. Min bedstemor er dygtig med sine hænder. Hendes fine kreationer har jeg ved utallige lejligheder stolt vist frem her på bloggen. Da hun var yngre gik hun på aftenskole, og således har hun over årene afprøvet flere forskellige ting - maleri, keramik, porcelænsmaling og batik. I hendes gemmere var også ting, hun havde lavet på aftenskole, der i blandt  et par pudebetræk, som jeg har forelsket mig , har fået og som skal laves til puder. Også kassen med porcelænsmaling var blandt de ting, hun ville af med, så nu er kassen flyttet hjem til mig. Håber, min søster og jeg engang tager os sammen og gør alvor af at gøre hende kunsten efter med porcelænsmaling og batik, i hvert fald har vi ved flere lejligheder "truet" med det. Særlig batik har jeg rigtig meget lyst til at prøve.
 
 
 
 
Rigtig dejlig søndag til jer derude

Ingen kommentarer:

Send en kommentar