mandag den 18. maj 2015

Kr. Himmelfartsferie i Berlin

Det et blevet mandag. Uden for regner det. Viktor er til klubaften. Arthur og Allan er nu hjemme igen efter to fodboldkampe i silende regn. Jeg har tændt op i brændeovnen! Jeg vasker tøj. - Og så tømmer jeg kameraet for billeder fra weekenden i Berlin.
 
Jeg er klar til at sætte kurs mod Berlin igen. Ja, stod det til mig, kunne vi gøre det lige med det samme.
 




Lørdag var vi, som altid når vi er i Berlin, på grønt marked på Boxi. Denne gang bugnede markedet med friske grønne asparges, og selvfølgelig måtte vi have et stort bundt med os hjem. De smager så guderne synger.
Ellers blev poserne godt fyldte med frugt, grønt og friske krydderurter til højbedet.
Og Allan, han traskede denne gang hele vejen med rundt, han plejer ellers at bænkevarme sig på legepladsen med drengene. Super hyggeligt med følgeskab og faktisk tror jeg også, at han nød det -  måske fordi der var god kaffe undervejs?
 





Som skrevet i mit tidligere indlæg var weekenden ekstra god, da vores gode venner også var i Berlin.
Da de ikke kender byen så godt, viste vi gerne nogle af de steder frem, som vi synes, er spændende at se. Ovenstående billeder er taget langs det nuværende længste stykke eksisterende mur - som strækker sig fra Ost bahnhof til Warschauer Str.
Kristoffer havde glædet sig meget til at køre med sporvogn, så heldigvis fik vi også prøvet det.


Lørdag var vi en tur på Prenzlauerberg. Her så vi vingummibamsebutikken, det er så prøvet og egentlig ikke noget at tage turen der over for. Når vi nu var i området, valgte vi at besøge den gamle jødiske kirkegård. Efter lidt søgen fandt vi den, men blot for at konstatere, at den var lukket. Der er kun adgang for publikum på hverdage. Gennem hegnet kunne vi se den fineste kirkegård med gamle gravsten, så den skal bestemt ses ved en anden lejlighed. Forgæves var vores tur dog ikke - lang fra, for Prenzlauerberg er et skønt område, og vi kom også forbi Blumencafe, hvor jeg lige fik inspiration til et pallebord. Sådan én magen til med plads til planter, vil jeg rigtig gerne have.


 
I kameraet var også billeder af vores lille besøg på Cup Cake Berlin. De laver de lækreste og tilmed smukkeste kager, og deres kakao mit sahne og konfetti krymmel er heller ikke at foragte.




Nå, tilbage til "virkeligheden". Vasketøjet snurrer og melder snart færdig. Viktor skal hentes i aftenklub. Madpakkerne smører ikke sig selv. Og trods regnvejr, skal planterne i drivhuset stadig vandes.
- Med Dan Turéll in mente;

Jeg holder af hverdagen
Mest af alt holder jeg af hverdagen


- vil jeg fluks kaste mig tilbage til hverdagen.

1 kommentar:

  1. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvarSlet