tirsdag den 31. maj 2016

aaarrrggghhhh.....

Jeg ligger i hængekøjen og gør status ...
Hold nu kæft, hvor har jeg grimme tæer. Det har jeg selvfølgelig registreret utallige gange, men nu  hvor jeg ikke skal andet og ikke har udsigt til andet end græsplæne, naboens flagstang og så mine tæer, så har Arthur jo virkelig ret. Det var i første omgang ham, der i dag lige mindede mig om det, da jeg hentede ham ved farmor og farfar (han var hentet hjem fra skole, da han havde det skidt). "MOR", meget højt, så alle kunne høre det "hvor har du da grimme tæer, særligt din lilletå - det er godt, at jeg har arvet min fars tæer". Det var så her, farmor kom mig til undsætning og belærte Arthur lidt om tæer og negle. Det med tæerne, er bare en lille "sidegevinst "på en dag, hvor ikke ret meget er gået min vej. Så, at billederne ser hyggelige ud, skal I endelig ikke lade jer narre af.


Morgenen startede med bulder og brag - det vildeste tordenvejr hærgede og huserede Kollund. Hhhhmmm, så skulle jeg måske alligevel have taget vasketøjet og havehynderne med ind i aftes?
Måske det var i et tordenskrald, at min hylde i baggangen også røg ned, smadrede to krukker, lavede store huller i væggen og efterlod et farligt rod på ganggulvet - måske, i hvert fald er det sket.
Det var så også dagen, hvor opvaskemaskinen strejkede ... sjovt nok også efter tordenvejret, så sikkert nok noget med strømmen.
... og sådan er dagen fortsat i et væk - midt på eftermiddagen overvejede jeg at lave en Maude, gå i seng, trække dynen over hovedet og så "tak for i dag". Det gjorde jeg selvfølgelig ikke, men ærligt det har høvlet ned over mig med alskens irritationer, frustrationer og brok hele dagen.



Så i dag bestræber jeg mig på at få øje på de fantastiske øjeblikke, i det kaos jeg ellers har været omgivet af.
Drengene og jeg har spist koldskål og lavet lektier i haven, det var hyggeligt og udgjorde det for flere fantastiske øjeblikke.


Aaaarrrrhhhh... og nu er der forbaskede myg og forbandede mitter - mine grimme tæer fryser, så jeg lukker og slukker for i dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar