fredag den 29. juli 2016

ITALY dag 6

 
Nu har blommerne kigget på mig de seneste dage, og i dag skulle det så være. Så de 3 kg. blommer kom på glas og ligeledes de resterende ferskner.
Jeg har igen rodet efter inspiration på nettet, og enden blev, at jeg råsyltede halvdelen af blommerne i rom og lavede den anden halvdel til blommemarmelade med vanilje og citron (og en del rom, nu hvor jeg havde det).
Også de sidste ferskner blev til marmelade og denne gang tilsat rom - spændende...
Køkkenet hernede er på ingen måde gearet og tiltænkt tovlige kvindfolk, der vil have Italien med hjem på glas, men hvor der er vilje, er der vej ... så med lidt indkøb af et rivejern og dl. mål kom jeg fint i mål med mine projekter...
 
Blommerne smager himmelsk. Det bliver en fryd at nyde dem på et senere tidspunkt, nu hvor vi ikke kan spise os gennem dem alle, mens vi er her.
 


 
 
Så status er, at 9 store glas, nu er fyldt med smagen af Italien. Status er også, at tomater er indkøbt, men må vente med at blive ordnet, til jeg kommer hjem. Med hjem er også en masse salt, så jeg kan få lavet kryddersalte, også olivenolie er indkøbt ... Status er vist i virkeligheden mest af alt, at den i morgen står på hjemrejse, og at jeg slet slet ikke er klar til, at hverdagen ånder mig i nakken. Det går jo lige så godt, og jeg føler mig slet slet ikke færdig med sol, sommer, ferie, nærvær, tid, hyggelige gøremål, vand, læsning, muslinger, saftige meloner, solmodne tomater, stærk kaffe ... jeg vil IKKE hjem!  

 

- Okay, hjem det skal vi ... og der er jo også meget at glæde sig over, at komme hjem til.
 
Jeg savner vores familie, det gør jeg altid, når jeg er på ferie. Sært og skørt, måske nok - men sådan er det og har altid været.
Jeg længes efter at se mine bedstemødre.
Jeg glæder mig til at se mine veninder igen ,og jeg glæder mig til alt det der venter i huset, haven og om lidt også på arbejdet.
Men her i aften hygger vi med gåtur langs havet, trampolinspring, is og snak - og så må alt det andet vente lidt endnu.

 
Tak for denne gang Italien - og på gensyn Grottamare

Ingen kommentarer:

Send en kommentar