lørdag den 27. august 2016

Formland aug. 2016


Sidste søndag var jeg på Formlandmesse i Herning.
Det har været en vældig travl uge, så jeg har slet ikke fundet tid til at dele den fine oplevelse her på bloggen, og det er bestemt en fejl. - Så under devisen ; "bedre sent end aldrig" gør jeg det nu.
Først og fremmest besøgte jeg messen for at se mine to dygtige veninder i deres rette elementer.
Jeg er så privilegeret, at jeg i min verden har mange dygtige og søde veninder der i blandt;  Mette, som er indehaver af Aroma - Herning og omegns absolut bedste bageri med den dejligste kaffe. Kaffen rister Mettes mand selv, og netop Martins kaffe er stærkt vanedannende. 
Og så Karen, som kan tryllebinde og forkæle alle mine sanser med de smukkeste buketter.  
De har begge i flere år haft fornøjelsen af at samarbejde med Anette Eckmann, hvor de begge med hver deres passion og dygtige håndværk har været en del af Formlands smukke trendstande. Karen med fantastiske planter og binderi fra BloomK og Mette med godt bagværk og kaffe fra Aroma



- Jeg er så træt af mig selv, for mine fotos yder slet ikke Karens smukke blomsterstand den retfærdighed, de burde... Og hos Mette drak jeg "bare" kaffe og snakkede, så meget at jeg helt glemte at fotografere de smukke omgivelser, hun befandt sig i på messen. 
Trods mit mangelfulde fotografiske tilstedevær håber jeg, at I kan fornemme hvor fuldstændig fantastisk det så ud.
Jeg er træt af kvaliteten af mine fotos, men jeg var til gengæld fuldt ud tilstede, sugede til mig af indtryk og beundrede dem begge. Jeg er så stolt af, at have de to dygtige kvinder i mit liv.


Skønne Maiken og jeg på oplevelsestur rundt på trendzonen


Love is in BLOOM, var overskriften på trendstandene, hvor farverne mørk grøn, gylden karry, bordeaux og midnatsblå dominerende. Smukt og meget effektfuldt.
Karens fine planter og afskårne blomster udgjorde en stor del af den ene trendzone - men hun var i godt selskab for bag de tunge velourforhæng i den ene ende af standen holdt tatovører til ... fedt, nyt og modigt... Bag Karen var der plads til yoga, og i den anden ende af standen en fin café. Yderligere var der på standen workshops, hvor der var mulighed for at lave fine håndskrevne breve med blæk og pen - eller blive undervist af Karen og Mette i at binde smukke blomsterkranse til håret.


Mette, Karens søde og dygtige blomsterhjælper i fuld gang med at binde fine buketter til messegæsterne...


og Karen


Inden Majken og jeg begejstrede og berigede af  de mange oplevelser vendte hjem, slog vi et smut forbi Pernille Focarellis stand.
Pernille Focarelli
Hun laver de smukkeste tryk, som man dårligt kan få for mange af :)



Pernille Folcarelli - Thuja, smokePernille Folcarelli - A5 Chervil Blue




Ingen kommentarer:

Send en kommentar