søndag den 25. september 2016

Weekend med skønne gøremål


Sikke en vidunderlig weekend... Vejret kan man ikke blive andet end voldsom glad i låget af. Så trods endnu en travl uge, også en uge der bød på uventede oplevelser, da Viktor tirsdag brækkede sit kraveben, har weekenden været fyldt med overskud og energi til utallige projekter og gøremål.
Jeg fandt tid til læsning under træerne i baghaven, men mest af alt har jeg været i fuld vigør, hvilket har passet mig fortrinligt. 


Vasketøjsbunken havde igen tårnet sig op i mandshøjde, så vaskemaskinen har været på overarbejde.
Gang på gang undrer det mig, hvordan det kan lade sig gøre, at en familie på 4 hen over en uge kan have så meget vasketøj. Og hvad sker der lige for det der med strømper? Allan og jeg brugte lørdag formiddag ufattelig lang tid på at matche alle vores strømper, og ufattelig mange har fortsat ingen makker.


Grønne agern er så smukke - uuuuhhhh, jeg kunne lige tænke mig at binde en krans, mens tid er ... for lige om lidt er de brune og knap så fine.




Og nu skal det være slut (næsten slut) med engangsklude, der forurener. Jeg har nu købt en vældig stor mængde at hæklede karklude, som jeg fremover vil bestræbe mig på at bruge. 


Lørdag eftermiddag fik vi besøg af søster, Cecilie og bedste. Cecilie og søster lavede dejlig indisk aftensmad til os alle - hvor var det bare hyggeligt.
Søndag startede lidt tidligere end ellers, da jeg havde sat Mette stævne. Vi kørte en tur til Street Food i Århus, hvor vi drak formiddagskaffe med min lillebror. Det er altså et fuldstændig fantastisk sted, som en herningenser som jeg godt kan misunde.
Min lillebror arbejder i kaffevognen, og jeg kan sagtens forstå, at han nyder det fritidsjob, for der hersker altså en særlig stemning i madhallen. Du kan læse meget mere om stedet lige HER



Efter kaffe og hyggeligt selskab kørte vi til Godsbanen, hvor der denne weekend har været Finderskeepers. Konceptet omkring dette er fedt, og selvom jeg ikke i dag faldt over noget, jeg ikke kunne leve uden, blev jeg alligevel inspireret... - Og måske jeg alligevel skal finde visitkortet frem fra tasken og købe et par stykker af de mundblæse glas nedenfor? Det tror jeg faktisk ved nærmere eftertanke.


Det vrimlede med fine planter på Godsbanen - ærgerligt, at mit hjem i forvejen er en mindre botanisk have, så jeg dårligt ved, hvor jeg skal presse flere vækster ind.


På vejen hjem fra Århus gik turen forbi planteskolen, så nu er der nye blomster i vasen, og græskar er indkøbt, for om ikke så længe, skal vi have lavet årets første græskarlygter.



 Og det blev også den weekend, hvor der blev tid til at få malet vores fortrappe færdig
og den weekend hvor der blev læst Bolig Liv i badekarret
og den weekend vi havde besøg af vores venner
og den weekend hvor mor og Birger kom til søndagsaftenkaffe
og den weekend hvor jeg fik planlagt den kommende uges mange møder
og og og ...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar