torsdag den 22. december 2016

Juleferie


Det er blevet juleferie... endelig, for jeg har virkelig talt ned.
Talt ned til dage med familien, talt ned til at sove længe og slappe af. Talt ned til tid til alle de hyggelige projekter, som for de flestes vedkommende har stået i kø mellem ørerne, uden at have fundet tid og overskud til at blive ført ud i livet.
 
 
I aftes slog jeg mig ned i sofaen med baileys i mine nyindkøbte glas fra et marked i Berlin. Skønne Berlin - de seneste dages fjernsyn har primært stået på nyheder, hvor jeg forfærdet har fulgt med i opdateringerne fra Berlin. Dagen inden angrebet skrev jeg et blogindlæg om de dejlige julemarkeder i Berlin. En uge inden angrebet, stod min dejlige veninde og jeg på selvsamme julemarked, for jeg ville så gerne vise hende Gedächnische Kirche, da den rummer en fantastisk historie. Det er en sær tanke, som de sidste dage har ramt mig igen og igen... Denne gang er er virkelig ramt, for Berlin er "min" by. Den by som jeg elsker at bevæge mig rundt i, den by som jeg gennem de seneste 10 år har forbundet med frihed, ferie, familie, tid og samvær..  I aftes læste jeg blogindlægget da terroren ramte Berlin. Indlægget er skrevet af Uffe Dreesen, et velskrevet , foruroligende og tankevækkende indlæg.
 

 
Dagene inden jul skal bruges på rengøring, julehygge, indpakning af gaver
Jeg har fået juletræ i soveværelset i år, det er nyt, men rigtig hyggeligt...
Og nissen jeg købte på marked i Berlin er flyttet uden for huset.
- måske når vi at lave lidt konfekt, måske ikke?
- måske når vi at bage småkager, måske ikke?
 

I dag har vi fældet juletræ.
Traditionen tro hos mor og Birger - med traktortur.
Og det er vist mange år siden, vi har kunnet ligge på traktorens lad uden at fryse - i dag var der tilmed solskin og høj blå himmel - og vi havde kusine Dagmar med.





Det er det samme show hvert eneste år...
Det er altid mig, alle de andre venter på, da jeg ofte tager mig god tid,
(for god tid mener alle i familien), om at finde det rigtige træ.
Men efter (lang tids) søgen, lykkedes det mig også i år.





 Glæder mig til at få træet ind i stuen, og til at finde alle mine julekugler frem af gemmerne.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar